Jak jsme zvýšili obrat a zisk o více než 100 %?

Zajímá vás, jak jsme díky propagaci na Facebooku pomohli firmě FitandHealth zvýšit obrat a zisk o  více než 100 %? V tomto článku si prozradíme, jak jsme u našeho nejstaršího klienta postupovali a prozradíme vám některé z našich strategií, které vedly k obrovskému úspěchu.

FitandHealth nabízí krabičkovou dietu (stravu). Firma funguje něco málo přes 4 roky a figuruje především v Ústeckém kraji. Díky výborným jídlům, příznivé ceně a především Facebook reklamě, se Fitandhealth v posledních několika měsících dočkal raketového nárůstu objednávek, s čímž jsou samozřejmě spojeny i nemalé výdaje do reklamy. Ty ovšem každý měsíc přináší své ovoce. 🙂

Začátek spolupráce, zhodnocení publik a volba strategie

Když jsme s FitandHealth začínali, firma investovala do reklamy okolo 10 000 Kč měsíčně. Firma měla pár spuštěných kampaní na návštěvnost, neměřila správně výsledky a celkově o funkčnosti Facebook reklamy malinko pochybovala. Naším prvním krokem bylo nasazení základních událostí skrze Facebook pixel. Bez pixelu je totiž velmi složité cokoliv měřit a analyzovat, což jistě všichni dobře víte.

Cílení dle měst, kam FitandHealth dováží, nám umožnilo zaměřit potenciálních 200 000 zákazníků, což je vcelku slušné číslo na to, abychom mohli testovat. 🙂

Co jsme testovali?

Jelikož se nejedná o typický e-shop, kde si člověk vybírá parfém, ale trošku specifičtější produkt, váhali jsme nad využitím konverzní kampaní zaměřených na událost nákupu. Než člověk krabičkovou dietu nakoupí, musí si nejprve vybrat program, přičemž řeší otázky kalorií, dovozu jídla, časů atd.. Bude nám v tomto případě konverze nákupu fungovat? Podaří se nám udržet příznivou cenu za nákup a zároveň nasbírat dostatečný počet konverzí, aby Facebook reklamu správně optimalizoval? Nebude lepší raději spustit kampaně návštěvnosti? Tyto otázky jsme si ověřili spuštěním obou typů kampaní v rámci jednoduchých split testů.

Můžeme použít konverze

Testováním kampaní návštěvnosti a konverzí jsme došli k závěru, že pokud řešíme pouze cenu za nákup v rámci akvizice, bez ohledu na počet přivedených lidí na web, volíme konverze. U konverzí nám vycházela cena za nákup okolo 200 Kč, na rozdíl od návštěvnosti, kde jsme se pohybovali okolo 400 Kč. Konverze na menší publika samozřejmě nemůžeme pouštět věčně, ovšem dokud firma vydělává a nám se daří udržovat příznivou cenu a četnost, můžeme ve strategii pokračovat. 🙂

Zájmy vs široké cílení?

Náš potenciální dosah, již zmiňovaných 200 000 lidí, sice není málo, ovšem u konverzních kampaní funguje algoritmus na základě výběru úzkého vzorku lidí s největším nákupním potenciálem. Tudíž se může hravě stát, že z 200 000 lidí si algoritmus vybere 30 000 potenciálních zákazníků, kterým bude reklamu ukazovat. Stáli jsme tedy před rozhodnutím, zda cílové publikum ještě osekávat zájmy, či zkusit reklamu bez nich. Split testem jsme poměrně rychle zjistili, že za účelem získání lepších výsledků bude lepší publikum nekrátit a cílit na celkových 200 000 lidí.

Remarketing základ úspěchu, u Fitandhealth to platilo dvojnásob

Jak jsme již na začátku článku zmiňovali, krabičková dieta patří mezi služby, která vyvolává více otázek než ostatní běžné produkty. Proto jsme už na začátku počítali s tím, že budeme mít více opuštěných košíků, než je u jiných businessů zvykem. Na řadu samozřejmě nastupuje remarketing, ovšem jak jej nastavit tak, abychom z něj „vymáčkli“ maximum? Kromě správné zvolené komunikační strategie nás samozřejmě zajímalo, v jakých dnech od interakce budou lidi na remarketing nejlépe reagovat. Rozhodli jsme se pro využití chytrého algoritmu Facebooku v rámci stanovení budgetu na kampaň (CBO) a vyloučení jednotlivých dní mezi sebou.

Z dřívějších testů jsme stanovili jako hranici 7-denní remarketingové okno. V rámci CBO kampaně jsme jej rozdělili na 1-4 a 4-7 dní (samozřejmě se správným vyloučením). Výsledky dopadly dle očekávání a zároveň nad očekávání. Dle očekávání ve smyslu, že Facebook začal vynakládat více prostředků do 1-4 dne remarketingu, zároveň ovšem nad očekávání v rámci skvělých výsledků, kdy jsme se jak u 1-4, tak i 4-7 den, dostali na cenu okolo 30 Kč/nákup. 🙂

Funkční strategie nastavena, zvyšujeme budget

Strategie je pro každého klienta individuální. Co ovšem platí pro všechny stejně – jakmile najdete správnou strategii, nebojte se zvyšovat rozpočty. U klienta Fitandhealth jsme začínali s budgetem 10 000 za měsíc. Nyní do reklamy investujeme přes 80 000 Kč měsíčně. Myslíte, že bychom investovali takové peníze, kdyby se nevracely? Určitě ne. V průběhu 4 měsíců se nám u klienta podařilo zvýšit tržby o více než 100 %, a to při zachování požadovaného PNO.

Zapojení PPC (Google Ads/Sklik)

Jako správní marketéři jsme nezůstali pouze u jednoho reklamního kanálu. Do „boje“ jsme zapojili i PPC reklamy přes Google Ads a Sklik. Hlavním tahounem byly samozřejmě Google Ads, kde jsme nastavili základní vyhledávací a obsahové kampaně s retargetingem. Základem úspěchu byly klasické kampaně ve vyhledávací síti s přesnou, fázovou a volnou shodou. Celková cena konverze se od začátku spolupráce ustálila na krásných 291 Kč, což je vzhledem k dlouhodobé hodnotě většiny nových zákazníků luxusní výsledek. 🙂

BEZPLATNÝ AUDIT

Získejte bezplatný audit Vašich výkonnostních reklam od našich expertů.