Případová studie

Doba čtení: 2 min

Dejte Facebooku peníze, abyste mu pomohli získat data, a on vám za odměnu přinese výsledky – takto zní jedna ze základních pouček zkušenějších Facebook marketérů J. Většina klientů, kteří nemají s Facebook reklamou příliš zkušeností, neutrácí velké peníze. Není se ani tak čemu divit, protože namodralá sociální síť nepůsobí jako ideální místo k inzerci. Možná i kvůli tomu, že se na Facebook uživatelé chodí především bavit, se firmy zdráhají sáhnout hlouběji do peněženky, než je to u jiných kanálů. Jenže ona to není tak úplně pravda – na Facebooku lze generovat tisíce objednávek a dokonce jej využívat jako hlavní prodejní kanál. U našeho klienta níže si ukážeme, jak jsme jej nemuseli dlouze přesvědčovat k tomu, aby začal na Facebooku více utrácet.

Na screenu výše se můžeme podívat, že v březnu tohoto roku jsme do reklamy investovali 10 207 Kč, což vygenerovalo tržbu 203 954 Kč. Jednalo se o měsíc, kdy jsme s klientem začali spolupracovat. Po prvním měsíci spolupráce jsme dle dosažených výsledků a spokojenosti klienta doporučili zvýšit budget, který byl do té doby vždy maximálně do 10 000 Kč měsíčně. Výsledky byly velmi dobré, je ovšem nutné zmínit, že se jedná o dražší produkt (proto tak vysoká návratnost). Naše doporučení, i vzhledem k výsledkům, bylo prakticky okamžitě naplněno a my jsme tak mohli další měsíc utratit dvojnásobek původní částky, přičemž se nám podařilo opět dosáhnout krásných výsledků.

Samozřejmě i další měsíc jsme klienta nemuseli příliš přesvědčovat, aby investoval více a více. Tím se dostáváme k poučce z prvního odstavce – čím více Facebooku dáte, tím lépe se vám povede. Se zvýšením budgetu samozřejmě často souvisí růst ceny za nákup. Když ovšem vygenerujete několikanásobně více objednávek a tím i tržbu se zachováním ziskové ceny za nákup, bude váš celkový měsíční zisk samozřejmě vyšší. Když budeme hovořit v číslech, při útratě 19 737 Kč jsme vygenerovali tržbu 349 357 Kč. Po dalších 2 měsících se klient rozhodl, že můžeme budget zvýšit na 50 000 Kč.

Aktuálně (tento měsíc) máme u klienta utraceno přes 100 000 Kč a občas si s úsměvem na tváří vzpomeneme na dobu, kdy jsme investovali pouze 10 000 Kč. Měsíční tržby se během půl roku zvedly z 300 000 Kč/měsíčně na 1 500 000 Kč měsíčně a i přes vyšší výdaje do reklamy se zvýšilo to nejdůležitější – čistý zisk klienta.

Naše doporučení – Netlumte budget v případě, kdy dosahujete dobrých výsledků a naopak se snažte investice zvyšovat, aby váš business rostl.

Petr Le Huy

Petr Le Huy

Ve svých 15 letech jsem poprvé narazil na online marketing, dnes jsem spoluzakladatelem a hlavním copywriterem v marketingové agentuře Adapte.

Mohlo by Vás zajímat:

Test

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Nulla non...

Přečíst

Připraveni posunout Vaší firmu o level výše?