Jak jsme klientovi vygenerovali 500 000 Kč/měsíc remarketingem

Doba čtení: 2 min

Frekvence u remarketingu je silně diskutované téma a existuje na něj spousta odpovědí. My v Adapte se soustředíme na to nejdůležitější – využívat remarketing tak efektivně, aby přinášel očekávané výsledky a přitom nebyl na obtíž.

„Otravovat“ vaši cílovou skupinu remarketingem je totiž velmi jednoduché – stačí jej špatně nastavit, čili buďto zvolit příliš dlouhé okno zobrazování, nebo nesprávný rozpočet. U našeho klienta níže jsme zvolili vcelku netradiční formu remarketingu, a to oslovení všech uživatelů na webu. K tomuto kroku se většinou odhodláme u specifických webů, kde nemá smysl využívat více událostí pixelu (jako např. View Content apod.)

Jako odrazový můstek správně nastaveného remarketingu jsme zvolili kampaň s rozpočtem na úrovni celé kampaně (CBO). Remarketing jsme si rozdělili na uživatele, kteří navštívili web v rámci 4 a 7 dnů. Publika těchto sad mezi sebou samozřejmě musíte správně vyloučit, jinak budete konkurovat sami sobě a oslovovat všechny uživatele několikrát.

Výsledky takto nastaveného remarketingu nám zajistily opravdu krásnou návratnost. Řečí čísel – při měsíčním výdaji do remarketingu 4491 Kč jsme vygenerovali tržbu 558 907 Kč.

 Budget se dle očekávání alokoval z větší části do návštěv v rámci 4 dnů a jeho zbytek pak do 7 denního okna (tedy od čtvrtého do 7 dne). V obou případech jsme dosáhli luxusní ceny za nákup a návratnosti. A četnost? Výší budgetu byla upravena tak, že jsme za celkový měsíc skončili na hodnotě 14. Zde je nutno brát v potaz, že se jedná o četnost na celou kampaň. Je to vysoká četnost? Ani ne. Když nehledíte na jakékoli doporučení a poučky Facebooku a ostatních marketérů, na četnosti remarketingu zase tak úplně nezáleží. To důležité jsou především výsledky, které by s vyšší četností stejně začaly časem klesat. Kampaně s extra vysokou četností jako 20 + stejně ve většině případů nemůžou být ziskové, protože jednak kampaň v mnoha případech zbytečně přeplácíte a navíc se vysoká frekvence začne uživatelům nelíbit, kampaně začnou nahlašovat a skrývat, což dává Facebooku jasný signál vás znevýhodnit J.

Petr Le Huy

Petr Le Huy

Ve svých 15 letech jsem poprvé narazil na online marketing, dnes jsem spoluzakladatelem a hlavním copywriterem v marketingové agentuře Adapte.

Mohlo by Vás zajímat:

Připraveni posunout Vaší firmu o level výše?